wtorek, 6 czerwca 2017

Ciasto ryżowe z jeżynami


Pogoda dzisiaj tak okropna, że nawet nie chce sie spojrzeć w okno. Cały czas leje deszcz i wieje bardzo silny wiatr. Zawsze w takie dni mam ochotę upiec ciasto dla osłody :) Ale chciałam zrobić coś nietypowego i wymyśliłam sobie, że zrobię ciasto z ryżu. Nigdy nie robiłam ani nie jadłam takiego ciasta, więc nie wiedziałam co z tego wyjdzie. Z ogromną niecierpliwością oczekiwałam na efekt końcowy i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona. Ciasto wyszło pyszne i jest smaczne na zimno i na ciepło. Super deserek do popołudniowej kawki :)






Składniki:

300g suchego ryżu
750 ml wody
4 jajka
3/4 szklanki cukru
100 ml oleju
skórka otarta z jednej cytryny
sok z jednej cytryny
240 ml mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
jeżyny (lub inne ulubione owoce)


Wodę wlać do garnka i zagotować. Wsypać ryż i na małym ogniu gotować pod przykryciem 15-20 minut (do momentu aż ryż wchłonie całą wodę i będzie miękki). Garnek zestawić z ognia i jeszcze kilka minut zostawić pod przykryciem, a następnie odkryć i pozostawić do wystygnięcia.
Zimny ryż przełożyć do większej miski. Dodać cukier, żółtka, mleko i olej. Wszystko dokładnie zmiksować ręcznym blenderem na jednolitą masę. Następnie dodać sok i otartą skórkę z cytryny, oraz ekstrakt z wanilii i wymieszać. Na koniec połączyć z proszkiem do pieczenia i pianą z białek. Delikatnie wymieszać i przełożyć ciasto do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam formy keksowej o długości 36 cm. Na wierzchu ciasta ułożyć jeżyny i wstawić foremkę do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni. Piec 60 minut.
Smacznego!



2 komentarze: