sobota, 8 kwietnia 2017

Babeczki kokosowe z mąki ryżowej


Tym razem chciałam wypróbować mąkę ryżową, bo nigdy wcześniej jej nie używałam. Na początek upiekłam z niej właśnie babeczki kokosowe i myślę, że wybór był dobry, bo wyszły naprawdę pyszne. Oczarowały mnie też swoim wyglądem i z dziećmi nazywamy je babeczkami tygryskami :)
Robi się je naprawdę błyskawicznie, a zajada ze smakiem. Tak więc mąka ryżowa pozostaje w mojej kuchni na stałe. Jeśli nie macie takiej mąki, to wystarczy poprostu zmielić dobrze ryż w młynku do kawy.






Składniki:

2,5 szklanki mąki ryżowej
3 jajka
1 szklanka mleka
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
4 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, cukrem i wiórkami kokosowymi.
W drugim naczyniu lekko ubić jajka i połączyć je z mlekiem, olejem i ekstraktem z wanilii.
Mokre składniki przelać do suchych i dokładnie wymieszać.
Foremkę do muffinek wyłożyć papierowymi papilotkami i napełnić je ciastem do 3/4 wysokości. Po wierzchu można posypać wiórkami kokosowymi. Wstawić foremkę do piekarnika nagrzanego do temperatury 190 stopni i piec 20-25 minut.
Upieczone babeczki studzić na kratce.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz