sobota, 10 września 2016

Mocno cytrynowe muffinki z mąki orkiszowej

Dawno nie było na blogu nic słodkiego, więc dziś dla osłody proponuję mocno cytrynowe muffinki. Nigdy nie robiłam nic z mąki orkiszowej i postanowiłam sprawdzić jak będą smakować muffinki z takiej mąki. I powiem wam, że jestem mile zaskoczona. Muffinki smakują rewelacyjnie, a są zdecydowanie zdrowsze niż te z mąki pszennej. Orkisz jest źródłem bialka, blonnika oraz innych minerałów i witamin. W mojej kuchni od tej pory napewno zagości na stałe :)
Zachęcam do wypróbowania.




Składniki:

2,5 szklanki mąki orkiszowej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka jogurtu naturalnego
1/2 szklanki mleka
3 jajka
1/2 szklanki oleju
3/4 szklanki brązowego cukru
skórka otarta z 1,5 cytryny
sok z 1 cytryny

Lukier:

1 szklanka cukru pudru
sok z 1/2 cytryny



Jajka roztrzepać dobrze miotełką lub widelcem i wymieszać z jogurtem, mlekiem i olejem. Dodać sok i skórkę cytrynową. Połaczyć z cukrem, mąką i proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszać.
Formę do muffinek wyłożyć papierowymi papilotkami i wypełnić ciastem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i piec 25 minut. Muffinki studzić na kratce. Po wystudzeniu polać lukrem cytrynowym (utrzeć dokładnie cukier puder z sokiem z cytryny).
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz