czwartek, 19 maja 2016

Babeczki cytrynowe

Mój trzyletni synek poprosił mnie żebym zrobiła babeczki. Nie miałam zbyt wiele czasu, więc tutaj znalazłam te właśnie cytrynowe babeczki, które robi się bardzo szybko, a smakują wyśmienicie. Są puszyste i mają wyraźny cytrynowy  smak. Dzieciom bardzo smakowały, mnie zresztą też :)






Składniki:

1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
115g masła
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
2 duże jajka
skórka otarta z 2 cytryn i łyżka soku z cytryny
pół szklani kefiru, maślanki lub kwaśnej śmietany


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i odstawić na bok.
Masło z cukrem utrzeć na puszystą masę. Dodawać po jednym jajku, miksując do gładkości po każdym dodanym jajku. Dodać otartą skórkę z cytryny i sok, zmiksować.
Do utartej na gładko masy dodawać na zmianę mąkę przesianą z proszkiem i śmietanę, mieszając szpatułką, tylko do połączenia się składników.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Napełnić ciastem do 3/4 wysokości.
Piec w temperaturze 180 stopni przez około 20-25 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć i wystudzić na kratce.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie babeczki. Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam. Dzieci już pytają kiedy znowu zrobię :)
      Pozdrawiam!

      Usuń