czwartek, 21 kwietnia 2016

Placuszki warzywne z ziołami

Mogę powiedzieć, że do zrobienia tych placuszków zostałam zmuszona sytuacją. A to dlatego, że właśnie teraz kiedy potrzebuję zrobić zakupy, bo wyczerpały mi się zapasy najpotrzebniejszych produktów, wysiadła winda, a mieszkam na 9-tym piętrze. Wszystko byłoby dobrze, ale mam dwójke malutkich dzieci i bez wózka nigdzie nie mogę się ruszyć.
Tak więc zaczęłam przeglądać zawartość lodówki i myśleć co mogłabym ugotować. Miałam sporo warzyw, więc padło na placuszki warzywne, które od dawna chciałam wypróbować, ale ciągle odkładałam na inny dzień. Wybór był trafny, ponieważ są pyszne i wszystkim smakowały.
Naprawdę polecam!
Przepis znalazłam tutaj





Składniki:


4 cukinie o łącznej wadze ok. 3/4 kg
2 marchewki
4 spore ziemniaki
4 łyżki pszennej mąki
1 jajko
2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
2 łyżki drobno posiekanego szczypiorku
2 łyżki drobno posiekanej bazylii
2 lyżki drobno posiekanego koperku
sól
świezo zmielony czarny pieprz
olej do smażenia


Cukinie z odciętymi końcówkami, ale bez obierania ścieramy na tarce o grubych oczkach. Lekko solimy i odstawiamy na bok. Po kilku minutach odciskamy i odlewamy wytworzony sok.
Obrane ziemniaki i marchewkw ścieramy na tarce o średnich oczkach i z ziemniakami postepujemy tak samo jak z cukinią.
Wszystkie starte warzywa przekładamy do jednej miski, dodajemy jajko, mąkę oraz posiekane ziola. Doprawiamy pieprzem (sporo) i solą. Mieszamy dokładnie.
Smażymy małe placki na średnim ogniu (brzegi będą przypieczone i chrupiące). Usmażone przekładamy na papierowy ręcznik żeby odsączyć nadmiar tłuszczu.
Podajemy z sosem jogurtowym (ja podalam z czosnkowo-koperkowym).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz