poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Knedle z truskawkami

Zatęskniłam za latem i zrobiłam knedle z truskawkami. Pychotka :)
Najlepsze knedle w mojej rodzinie zawsze robiła i nadal robi moja mama i chyba nigdy jej w tym nie dorównam, ale pierwszy raz jestem naprawde zadowolona z moich knedli :) Wyszły pyszne i delikatne.
Zachęcam do zrobienia i Zyczę smacznego!




Składniki:

1 kg ziemniaków
250 g mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
2 jajka
pół łyżeczki soli
300 g truskawek



Ziemniaki obrać i ugotować w lekko osolonej wodzie. Odcedzić i wystudzić.
Wystudzone ziemniaki przecisnąć przez praskę. Dodać obie mąki, sól i jajka. Zagnieść gładkie ciasto.
Truskawki umyć i usunąć szypułki. Ciasto podzielić na trzy części, a następnie uformować trzy wałki i pociąć na kawałki okolo 4-5cm. Każdą część uklepać na placek, na środek położyć truskawkę i dokładnie zlepić i uformować kulę.
Gotowe knedle partiami wrzucać na lekko osolony wrzątek z dodatkiem oleju. Gotować około 5 minut od wypłynięcia na wierzch.
Podawać polane tartą bułką zrumienioną na maśle.

W tym okresie truskawki nie są tak słodkie jak w sezonie letnim, więc ja przed zlepieniem knedla każdą truskawkę posypywałam odrobiną cukru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz